Programme description
Oferta kierowana jest do osób, które chcą przygotować się do roli nauczyciela i pracy z młodszym dzieckiem. Program jest zgodny z wymaganiami kierunkowymi kształcenia pedagogów, standardami kształcenia nauczycieli i Polskimi Ramami Kwalifikacji dla nauk społecznych, a także odpowiada na oczekiwania pracodawców.
Istotą studiów na kierunku jest uwypuklenie znaczenia jakości wczesnej edukacji, która wspiera rozwój potencjału dzieci, umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych oraz efektywne wspomaganie dzieci z różnorakimi potrzebami edukacyjnymi. Program studiów ma charakter modułowy i zakłada ścisły związek przygotowania teoretycznego i praktycznego do pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Studia dają możliwość uzyskania wysokich kwalifikacji zawodowych, trwają 5 lat (10 semestrów), a kształcenie w ich toku obejmuje zarówno przygotowanie merytoryczne, jak i przygotowanie pedagogiczne (w jego zakresie: psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne). Program pozwala na zdobycie wszechstronnej wiedzy na temat rozwoju i funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także umiejętności wspierania rozwoju dzieci i organizowania sytuacji edukacyjno-wychowawczych sprzyjających konstruowaniu przez nie wiedzy i wielorakich umiejętności w interakcjach społecznych. Odnosi się także do rozwijania umiejętności projektowania i realizowania programu własnego rozwoju zawodowego nauczyciela i jego efektywnego funkcjonowania w środowisku przedszkola i szkoły oraz tworzenia ich kultury.
Program uwzględnia możliwość wyboru ścieżki specjalnościowej związanej z działaniami profilaktycznymi i/lub terapeutycznymi kierowanymi wobec wychowanków.
Specialties
- Arteterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
 - Arteterapia w praktyce warsztatowej pedagoga-terapeuty
 
Example of courses
- Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej
 - Profilaktyka i terapia logopedyczna
 - Metodyka edukacji przedszkolnej
 - Metodyka edukacji polonistycznej, matematycznej
 - Współpraca ze środowiskiem wychowawczym dziecka
 - Diagnostyka psychopedagogiczna
 - Metodyka pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
 - Arteterapia w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną, fizyczną, społeczną
 - Psychopedagogiczne podstawy biblioterapii
 
Graduate competencies
- 
Umiejętność projektowania i organizowania procesu uczenia się dzieci z wykorzystaniem nowatorskich metod, form i środków dydaktycznych, rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych, organizowania tutoringu szkolnego i przestrzeni klasy.
 - 
Umiejętność planowania i organizowanie własnego działania z uwzględnieniem czasu na rozwój zainteresowań, korzystanie z literatury naukowej i badawczej oraz ustawiczne kształcenie, a także nabywanie strategii radzenia sobie ze stresem, czy wypaleniem zawodowym.
 - 
Umiejętność współpracy z innymi: uczniami, rodzicami, pracownikami i umiejętność efektywnej pracy w zespołach o różnym składzie osobowym; pełnienie różnych ról, elastyczność i otwartość na pomaganie innym, przejmowanie odpowiedzialności za efekty wspólnej pracy.
 - 
Kreatywność i innowacyjność: generowanie oryginalnych pomysłów edukacyjnych, dzielenie się nimi, zaangażowanie w innowacyjne działania.
 - 
Przedsiębiorczość i myślenie krytyczne.
 - 
Umiejętność nawiązywania relacji z dziećmi, wspierania ich rozwoju zgodnie z indywidualnymi potrzebami, elastyczność i gotowość do zmiany w związku z różnymi potrzebami i oczekiwaniami dzieci oraz otoczenia kontekstowego.
 
Career prospects
- 
przedszkole
 - 
szkoła podstawowa - klasy I-III
 - przedszkola i szkoły integracyjne
 - świetlice