Programme description
Socjologia bada, czym jest społeczeństwo i jak ono działa. Przygląda się temu, jak się zmienia i poszukuje sposobów, według których można je przekształcać. Przedmiotem zainteresowań socjologii są zatem wszelkie relacje pomiędzy jednostkami i grupami, wszystko to, co je umożliwia oraz co jest ich konsekwencją, między innymi: konflikty i więzi, wzory działania, instytucje i organizacje, zmiany zachodzące w społeczeństwie i świadomość jego członków. Na studiach socjologicznych pokazujemy, jak zadawać pytania o świat społeczny i jak szukać na nie odpowiedzi. Uczymy korzystać z narzędzi, za pomocą których można poznawać i zmieniać społeczeństwo w całej jego różnorodności.
Do wyboru w trakcie studiów jest jeden z trzech modułów tematycznych:
- Badania rynkowe – marketing – zachowania konsumenckie. Przykładowe przedmioty: nowoczesne formy marketingu, antropologia organizacji, społeczna odpowiedzialność biznesu, różnice kulturowe w biznesie.
- Kultura i media. Przykładowe przedmioty: współczesne badania kultury, socjologia kultury popularnej, socjologia internetu, gender studies.
- Socjologia stosowana w sferze publicznej. Przykładowe przedmioty: opinia publiczna i media, międzykrajowe badania porównawcze, diagnozowanie problemów i planowanie strategiczne.
Example of courses
- Współczesne społeczeństwo polskie
- Procesy grupowe
- Metody badań ilościowych i jakościowych
- Statystyka społeczna
- Antropologia kulturowa
- Przygotowanie i realizacja projektu badawczego
- Poza przedmiotami obowiązkowymi i modułami tematycznymi, osoby studiujące kształtują samodzielnie swój program studiów wybierając przedmioty z szerokiej oferty fakultetów i socjologii szczegółowych (np. socjologia kultury, socjologia młodzieży, socjologia władzy i polityki, socjologia zamieszkiwania)
Graduate competencies
- Znajomość współczesnych pojęć i koncepcji stosowanych do opisu rzeczywistości społecznej.
- Przeprowadzenie rzetelnych badań i diagnoz procesów społecznych.
- Animowanie działań wprowadzających pozytywne zmiany w rzeczywistości społecznej.
- Wrażliwość i wyobraźnia społeczna.
- Krytyczne spojrzenie na rzeczywistość społeczną.
- Tolerancja i szacunek wobec różnorodności społecznej.
Career prospects
- Badania rynku i opinii publicznej
- Instytucje kultury
- Organizacje pozarządowe, urzędy, organizacje społecznej
- Marketing i zarządzanie kreatywne
- Media
- Praca naukowa i badawcza