Programme description
Socjologia bada, czym jest społeczeństwo i jak ono działa. Przygląda się temu, jak się zmienia i poszukuje sposobów, według których można je przekształcać. Przedmiotem zainteresowań socjologii są zatem wszelkie relacje pomiędzy jednostkami i grupami, wszystko to, co je umożliwia oraz co jest ich konsekwencją, między innymi: konflikty i więzi, wzory działania, instytucje i organizacje, zmiany zachodzące w społeczeństwie i świadomość jego członków. Na studiach socjologicznych pokazujemy,
jak zadawać pytania o świat społeczny i jak szukać na nie odpowiedzi. Uczymy korzystać z narzędzi, za pomocą których można poznawać i zmieniać społeczeństwo w całej jego różnorodności.
Do wyboru w trakcie studiów jest jeden z trzech modułów tematycznych:
- Innowacje społeczne. Przykładowe przedmioty: eksploracja danych zastanych, foresight i analiza strategiczna, prognozowanie i analiza trendów.
- Relacje w organizacjach. Przykładowe przedmioty: konflikt i negocjacje w zespole, socjotechnika, zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Zarządzanie lokalne. Przykładowe przedmioty: teoria i praktyka zarządzania lokalnego, rewitalizacja miasta, zarządzanie jakością środowiska.
Example of courses
- Globalne problemy społeczne
- Zróżnicowanie społeczne
- Zaawansowane techniki analizy danych
- Procedury badań ewaluacyjnych
- Poza przedmiotami obowiązkowymi i modułami tematycznymi, osoby studiujące kształtują samodzielnie swój program studiów wybierając przedmioty z szerokiej oferty fakultetów i socjologii szczegółowych (np. socjologia pamięci, socjologia zdrowia psychicznego, socjologia migracji)
Graduate competencies
- Znajomość współczesnych pojęć i koncepcji stosowanych do opisu rzeczywistości społecznej.
- Przeprowadzenie rzetelnych badań i diagnoz procesów społecznych.
- Animowanie działań wprowadzających pozytywne zmiany w rzeczywistości społecznej.
- Wrażliwość i wyobraźnia społeczna.
- Krytyczne spojrzenie na rzeczywistość społeczną.
- Szacunek wobec różnorodności społecznej i tolerancja.
Career prospects
- Badania rynku i opinii publicznej
- Instytucje kultury
- Organizacje pozarządowe, urzędy, organizacje społecznej
- Marketing i zarządzanie kreatywne
- Media
- Praca naukowa i badawcza