Programme description
Absolwent studiów posiada interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk o Ziemi i środowisku, geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej oraz nauk o zarządzaniu i jakości (w tym zagadnień ekonomicznych i prawnych związanych z działalnością w sektorze usług turystyczno-rekreacyjnych). W zależności od wybranej, sprofilowanej ścieżki studiów absolwent posiada rozszerzone kompetencje w ramach następujących modułów: turystyka kulturowa, hotelarstwo i turystyka zdrowotna, turystyka aktywna, zarządzanie bezpieczeństwem turystów w sytuacjach kryzysowych, zarządzanie eventami, „sino- i nippoturystyka” (m.in. nauka codziennego języka chińskiego oraz zasad obsługi turystów z kręgów kulturowych Chin i Japonii). Absolwent jest świadomy konieczności uzupełniania i rozwijania swoich kwalifikacji, dostosowywania ich do zmian zachodzących na rynku pracy.
Example of courses
-
Podstawy systemów informacji geograficznej w turystyce
-
Ekonomia
-
Hotelarstwo
-
Geografia regionalna świata
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
-
Marketing
-
Prawo w turystyce i rekreacji
-
Animacja czasu wolnego
Graduate competencies
- Posługiwanie się oprogramowaniem obejmującym systemy rezerwacji usług turystycznych, analizę baz danych oraz opracowania kartograficzne.
- Gruntowne przygotowanie do pracy w branży turystycznej, hotelarskiej i rekreacyjnej.
- Znajomość podstaw przedsiębiorczości, etycznych i prawnych aspektów wykonywania zawodu.
- Umiejętności nabyte podczas licznych ćwiczeń terenowych z pilotażu i przewodnictwa turystycznego oraz praktyk zawodowych w hotelach, biurach podróży.
- Prezentowanie zagadnień branżowych w języku polskim i języku obcym.
Career prospects
- Biura podróży, agencje turystyczne, hotele i inne obiekty noclegowe
- Praca w charakterze pilota, przewodnika turystycznego, animatora czasu wolnego, animatora i instruktora rekreacji ruchowej
- Praca w branży MICE (organizacja eventów, konferencji itp.), w firmach zajmujących się consultingiem dla branży turystycznej
- Jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury i związane z ochroną przyrody, organizacje i stowarzyszenia turystyczne
- Prowadzenie własnego biznesu w sektorze usług turystyczno-rekreacyjnych