Opis kierunku
Proponowany kierunek studiów adresowany jest do absolwentów studiów licencjackich znających język niemiecki na poziomie B2. Kierunek o profilu praktycznym, poza odbywającymi się w trybie stacjonarnym zajęciami germanistycznymi z zakresu języków specjalistycznych i komunikacji międzykulturowej w biznesie, gwarantuje studentom także partycypowanie
w praktykach gospodarczo-biznesowych. Połączenie to daje w rezultacie możliwość uzyskania przez absolwentów kompetencji unikatowych, co szczególnie wzmacnia ich późniejsze szanse na pozyskanie odpowiedniej pracy.
Szczególnym atutem kierunku studiów Język niemiecki i komunikacja w biznesie jest jednoczesne realizowanie 150 godz. praktyki zawodowej w jednej z firm, w których niezbędna jest znajomość języka niemieckiego i posiadanie odpowiednich kompetencji interkulturowych: McKinsey, European Media Group, Getsix, Franklin Templeton, Osram, Lidl.
Absolwenci kierunku Język niemiecki i komunikacja w biznesie stanowią wyróżniającą się elitarną grupę dobrze wykształconych specjalistów, doskonale znających język niemiecki, a także posługujących się innym językiem nowożytnym (język angielski), mających dobrze wykształcone kompetencje interkulturowe i gotowych do dalszych studiów lub pracy zawodowej.
Wybrane przedmioty
- Praktyczna nauka języka niemieckiego
- Korespondencja handlowa/biznesowa
- Zawód I etyka tłumacza
- Komunikacja interkulturowa w biznesie
- Seminarium magisterskie
- Tłumaczenia poświadczone
- Komunikacja interpersonalna i dyplomacja w biznesie
- Negocjacje interkulturowe w biznesie.
Kompetencje absolwenta
Absolwenci studiów magisterskich to fachowcy wyposażeni w:
- doskonałe kompetencje językowe (znajomość języka niemieckiego na poziomie C1+),
- znajomość języków specjalistycznych,
- kompetencje translatoryczne,
- kompetencje interkulturowe,
- kompetencje społeczne.
Perspektywy zawodowe
Absolwenci znajdą pracę w:
- instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz politycznych,
- środkach masowego przekazu,
- turystyce i usługach,
- instytucjach EU,
- w obszarach związanych z polsko-niemieckim sąsiedztwem,
- administracji oraz pracę biurową, w której oprócz znajomości języka niemieckiego niezbędna jest także umiejętność tłumaczenia i znajomość języków specjalistycznych,
- w firmach niemieckich, austriackich i szwajcarskich,
- w firmach branży biznesowej i prawniczej
- ukończenie studiów umożliwi też ich kontynuację na studiach III stopnia.