Opis kierunku
Celem studiów jest zwiększenie poziomu zrozumienia przez studentów różnych aspektów uczenia się i nauczania języka angielskiego, również przez poznanie najnowszych wyników badań empirycznych w tym zakresie. Studenci uczą się też prowadzić własne badania pod kierunkiem opiekuna naukowego. Zarówno te badania, jak i inne elementy programu, przygotowują do planowania innowacyjnych zajęć językowych z uwzględnieniem najnowszych trendów, m.in. zintegrowanego kształcenia językowo-przedmiotowego, wykorzystania technologii komputerowo-informacyjnych i współczesnej literatury krajów angielskiego obszaru językowego w dydaktyce językowej i podejmowania wyzwań wielojęzyczności w edukacji. Program zawiera również praktyczną naukę języka angielskiego oraz język angielski na poziomie akademickim, z uwzględnieniem umiejętności pisania z poszanowaniem własności intelektualnej. W pewnym zakresie program obejmuje też literaturę angielskiego obszaru językowego.
Wybrane przedmioty
- Praktyczna nauka języka angielskiego (w skład tego przedmiotu wchodzą następujące komponenty: Mówienie i słuchanie, Język specjalistyczny, Gramatyka, Pisanie i czytanie)
- Współczesne teorie uczenia się i nauczania języka obcego
- Metodologia badań nad uczeniem się i nauczaniem języka obcego
- Język angielski na poziomie akademickim
- Seminarium magisterskie (do wyboru przez studenta, ale tematyka dotyczy różnych aspektów uczenia się i nauczania języka angielskiego)
- Seminarium tematyczne (do wyboru przez studenta, ale tematyka oscyluje wokół różnych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, np. nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijania autonomii i treningu strategicznego, rozwijania kompetencji interkulturowej, wykorzystania literatury w dydaktyce języka angielskiego)
- Wykorzystanie technologii komputerowo-informacyjnych w edukacji językowej
- Czytanie i interpretacja tekstów literackich na potrzeby dydaktyki języka angielskiego
Kompetencje absolwenta
-
Znajomość języka angielskiego na poziomie C1.
- Rozumienie, interpretacja i konstruowanie w języku angielskim poprawnych wypowiedzi ustnych i pisemnych różnego typu skierowanych do zróżnicowanych kręgów odbiorców i dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej oraz zagadnień specjalistycznych.
- Pogłębione zrozumienie różnych aspektów uczenia się i nauczania języka angielskiego.
- Planowanie innowacyjnych działań edukacyjnych z uwzględnieniem najnowszych trendów w edukacji językowej.
- Samodzielne zdobywanie i rozwijanie swojej wiedzy, umiejętności i innowacyjności, również w odniesieniu do działalności naukowej.
- Posługiwanie się zaawansowanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w działalności badawczej i w edukacji językowej.
Perspektywy zawodowe
- Nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu i we wszystkich typach szkół (szkoła podstawowa, ponadpodstawowa
i wyższa) - Lektor języka angielskiego w szkole językowej
- Osoba odpowiedzialna za kontakty międzynarodowe w dziale współpracy z zagranicą firmy lub instytucji