Opis kierunku
Specjalność Geo-grafika na kierunku Geografia stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie rynku pracy na absolwentów posiadających pogłębione umiejętności i kompetencje dotyczące wiedzy na temat środowiska przyrodniczego w połączeniu z nowoczesnymi metodami promocji i prezentacji informacji geograficznej. Jako nowoczesne formy promocji należy rozumieć technologie komunikacyjne multimedialne i internetowe.
Absolwent jest specjalistą w zakresie metod komunikacyjnych wykorzystywanych w administracji, biznesie i organizacjach społecznych związanych z naukami geograficznymi.
Program studiów magisterskich jest naturalnym rozszerzeniem studiów licencjackich i łączy wiedzę przyrodniczą z zakresu geografii z nowoczesnymi technologiami komunikacji i marketingu.
Wybrane przedmioty
- Komunikacja wizualna w naukach o Ziemi
- Globalne zmiany środowiska
- Formy indywidualnej przedsiębiorczości
- Geozagrożenia w komunikacji medialnej
- Medialne aspekty zmian klimatu
- Wizualizacja i prezentacja trendów czasowych
- Sztuczna inteligencja w naukach o Ziemi
- Rzeczywistość wirtualna w promocji informacji geograficznej
Kompetencje absolwenta
- Analizuje i wizualizuje zjawiska i procesy przyrodnicze oraz społeczno-ekonomiczne w skali globalnej, regionalnej i lokalnej.
- Współpracuje w zespołach, w sposób kreatywny rozwiązuje problemy związane ze środowiskiem przyrodniczym i sferą społeczno-ekonomiczną.
- Stosuje zaawansowane systemy i narzędzia geoinformatyczne umożliwiające pozyskiwanie, przetwarzanie, analizę baz danych oraz potrafi je zinterpretować do różnych potrzeb związanych z działalnością człowieka w środowisku przyrodniczym.
- Jest doskonale przygotowany i jednocześnie pogłębia swoje kwalifikacje poprzez opanowanie metod komunikacji społecznej i multimedialnej.
- Potrafi dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku pracy.
Perspektywy zawodowe
- Jednostki administracji państwowej i samorządowej różnych szczebli
- Instytucje naukowo-badawcze, instytucje zajmujące się planowaniem przestrzennym i ekologią
- Firmy marketingowe i promocyjne; firmy tworzące dokumentacje geograficzne i opracowania strategiczne
- Instytucje kultury i związane z ochroną przyrody, organizacje zajmujące się promocją dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego; wydawnictwa naukowe, popularno-naukowe i edukacyjne
- Szkolnictwo ponadpodstawowe oraz instytucje związane z edukacją