Opis kierunku
Studenci kierunku nabywają wiedzę biologiczną na poziomie biologicznych studiów magisterskich oraz uzyskują uprawnienia do nauczania przyrody i biologii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Korzystając z dużej różnorodności przedmiotów do wyboru, studenci mogą, w zależności od indywidualnych zainteresowań, kształtować swój program nauczania i poszerzać interesujące ich obszary wiedzy. Proponowany program studiów umożliwia rozwijanie pasji zarówno na polu dydaktycznym, jak i biologicznym. Tematyka prac dyplomowych dotyczyć może zarówno dydaktyki szczegółowej, tj. nauczania biologii i przyrody, edukacji przyrodniczej, jak i zagadnień biologicznych. Absolwenci kierunku są przygotowani do podejmowania pracy w obszarze edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz na innych stanowiskach wymagających wykształcenia biologicznego.
Wybrane przedmioty
- Metodologia i metodyka badań przyrodniczych
 - Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych
 - Edukacja oparta na naukowych dowodach – Science Education
 - Podstawy pedagogiki dla nauczycieli cz. 2
 - Integracja wewnątrz- i międzykomórkowa
 - Techniki biologii molekularnej
 - Biologia interakcji
 - Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej
 
Kompetencje absolwenta
Absolwent potrafi:
- formułować i testować hipotezy, projektować badania biologiczne i dydaktyczne oraz wybierać podejście metodologiczne adekwatne do przyjętych celów,
 - używać biologicznych narzędzi analitycznych do opisu zjawisk biologicznych i analizy danych o charakterze specjalistycznym,
 - krytycznie analizować i selekcjonować informacje biologiczne pochodzące z różnych źródeł, w tym literatury naukowej, oraz wykorzystywać zdobytą wiedzę specjalistyczną do interpretacji zebranych danych empirycznych i prawidłowego wnioskowania,
 - projektować i prowadzić zajęcia w sposób kreatywny, dobierać adekwatne do danego zagadnienia i potrzeb uczniów strategie, formy, metody oraz środki dydaktyczne optymalizujące proces kształcenia na etapie szkoły ponadpodstawowej,
 - diagnozować czynniki wpływające na sytuację uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, planować i stosować zindywidualizowane strategie w pracy z uczniami.
 
Perspektywy zawodowe
Potencjalne miejsca pracy dla absolwenta to:
- szkoły podstawowe i ponadpodstawowe (nauczanie przyrody i biologii),
 - jednostki edukacyjne podległe parkom narodowym, parkom krajobrazowym, Lasom Państwowym oraz działy edukacji przyrodniczej przy ogrodach zoologicznych, ogrodach botanicznych i palmiarniach,
 - instytucje działające na rzecz edukacji, np. Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe oraz Poznański Park Naukowo-Technologiczny, wydawnictwa i firmy opracowujące materiały dla edukacji,
 - centra nauki takie jak Centrum Nauki Kopernik, Młyn Wiedzy, Centrum Nauki Eksperyment,
 - stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe (NGO-s) prowadzące działalność na rzecz przyrody i środowiska.