Opis kierunku
Absolwent studiów posiada interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk o Ziemi i środowisku, geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej oraz nauk o zarządzaniu i jakości (w tym zagadnień ekonomicznych i prawnych związanych z działalnością w sektorze usług turystyczno-rekreacyjnych). Posługuje się oprogramowaniem obejmującym systemy rezerwacji usług turystycznych, analizę baz danych i opracowania kartograficzne. Wykazuje się gruntownym przygotowaniem do pracy w branży turystycznej, hotelarskiej i rekreacyjnej; znajomością podstaw przedsiębiorczości, ponadto etycznych i prawnych aspektów wykonywania zawodu. Absolwent wykorzystuje umiejętności nabyte podczas licznych ćwiczeń terenowych z pilotażu i przewodnictwa turystycznego oraz praktyk zawodowych w hotelach, biurach podróży. Prezentuje zagadnienia branżowe w języku polskim i języku obcym. Absolwent jest świadomy konieczności uzupełniania i rozwijania swoich kwalifikacji, dostosowywania ich do zmian zachodzących na rynku pracy.
Wybrane przedmioty
- Podstawy systemów informacji geograficznej w turystyce
- Ekonomia
- Hotelarstwo
- Geografia regionalna świata
- Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
- Marketing
- Prawo w turystyce i rekreacji
- Animacja czasu wolnego
Kompetencje absolwenta
-
Posługuje się oprogramowaniem obejmującym systemy informacji geograficznej w turystyce oraz systemy rezerwacji usług turystycznych.
-
Jest przygotowany do pracy w branży turystycznej i rekreacyjnej.
-
Ma wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, etycznych i prawnych aspektów wykonywania zawodu.
-
Wykorzystuje doświadczenia i umiejętności nabyte podczas ćwiczeń terenowych z pilotażu i przewodnictwa turystycznego oraz praktyk zawodowych w hotelach, biurach podróży.
-
Analizuje i prezentuje zagadnienia branżowe w języku polskim i języku obcym.
Perspektywy zawodowe
-
Biura podróży, agencje turystyczne, hotele i inne obiekty noclegowe
-
Praca w charakterze pilota, przewodnika turystycznego, animatora czasu wolnego, animatora i instruktora rekreacji ruchowej
-
Praca w branży MICE (organizacja eventów, konferencji itp.), w firmach zajmujących się consultingiem dla branży turystycznej
-
Jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury i związane z ochroną przyrody, organizacje i stowarzyszenia turystyczne
-
Prowadzenie własnego biznesu w sektorze usług turystyczno-rekreacyjnych