Опис напряму
Groznawstwo adresowane jest do osób pasjonujących się grami wideo, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowymi technologiami, a także do osób zainteresowanych szeroko rozumianą kulturą medialną. Studenci groznawstwa stają się twórcami, krytykami, teoretykami i historykami gier traktowanych jako teraźniejsze media przyszłości. Zazwyczaj gry tworzy się w zespołach. Ten model działania przenieśliśmy na program studiów, dlatego studenci biorą udział w licznych warsztatach i ćwiczeniach, korzystają z zajęć do wyboru (tzw. fakultetów). Na groznawstwie kształcimy humanistów w zakresie wiedzy i umiejętności analitycznych oraz kompetencji krytycznych (profesjonalna krytyka gier cyfrowych, w tym gier wideo), w zakresie analizy rynku gier, animacji i edukacji. Chcemy w ten sposób przybliżyć różnym grupom docelowym złożoność i znaczenie gier cyfrowych. Wychodzimy z założenia, że pasję można łączyć z pracą zawodową, dlatego przygotowujemy studentów do pracy w branży game development (m.in. jako testerzy gier, projektanci fabuł, konsultanci scenariuszowi).
Вибрані предмети
- Analiza gier wideo
- Immersyjne aspekty wizualne
- Podstawy scenariopisarstwa gier
- Larpy, gry narracyjne i gry miejskie
- Rynek gier wideo
- Krytyka i publicystyka gier wideo
- Kultura e-sportu
- Organizacja produkcji gier wideo
Компетенції випускників
- Profesjonalna krytyka gier cyfrowych, w tym gier wideo.
- Umiejętność analizy rynku gier.
- Umiejętność interpretacji różnych gatunków i rodzajów gier.
- Kompetencje konieczne do testowania gier, projektowania fabuł, konsultacji scenariuszy.
- Wiedza umożliwiająca prowadzenie edukacji groznawczej dla różnych grup społecznych.
Професійні перспективи
- studia deweloperskie - jako tester gier, projektant fabuł, konsultant scenariuszy, social media specialist, organizator produkcji
- mass media (prasa, radio, Internet, telewizja), zwłaszcza kanały poświęcone grom
- instytucje publiczne i kulturalne promujące polski digitalny biznes
- nowoczesne laboratoria medialne zajmujące się animacją kultury cyfrowej i interaktywnej
- zespoły organizujące konwenty gier wideo oraz game jamy
- firmy zajmujące się analizą trendów kulturowych, badaniem zasięgów gier wideo, badaniem zasobów sieciowych
- firmy i instytucje zajmujące się promocją mediów, w charakterze doradcy ds. mediów digitalnych, w tym z obszaru VR
- praca edukatora i krytyka z zakresu wiedzy o grach cyfrowych, w tym wideo, w kulturze współczesnej