Opis kierunku
W trakcie studiów zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu znajomości teorii i modeli komunikacji oraz technik komunikacyjnych, stosowanych w zależności od środowiska kulturowo-cywilizacyjno-językowo-komunikacyjnego, w szczególności stosowanych w szeroko pojętych środowiskach jako niszach komunikacyjnych (w tym w szczególności w niszy zawodowej) w obrębie angielskiego i rodzimego (rdzennego-polskiego) obszaru językowego. Otrzymasz przygotowanie teoretyczno-praktyczne do funkcjonowania w zakresie komunikacji typu public relations (np. reklama językowo-wizualna, wywiady, praca w mass mediach, administracji terenowej, itd.).
Atuty kierunku:
- prowadzenie zajęć w języku angielskim i polskim,
- organizacja zajęć, umożliwiająca podnoszenie i doskonalenie kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji, teorii wizerunku oraz komunikacji mediacyjnej z jednoczesnym podjęciem lub kontynuowaniem aktywności zawodowej,
- program kształcenia obejmuje i harmonijnie łączy w sobie wszelkie niezbędne, różnorodne założenia, treści i metody dydaktyczne, umożliwiające wykształcenie kompetentnego i świadomego transkomunikatora,
- profesjonalne podejście do pisania akademickiego wraz z analizowaniem artykułów naukowych,
- oryginalny i unikatowy program studiów,
- indywidualne i podmiotowe podejście do studenta (tutoring),
- nietuzinkowe podejście do komunikacji międzyludzkiej.
Od kandydatów na studia wymagana jest udokumentowana znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ ESOKJ.
Wymogi wynikające z ustawy o ochronie małoletnich
Studenci kierunku "Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna" są zobowiązani do odbycia praktyki zawodowej do końca IV semestru studiów, przy czym czas realizacji praktyk nie może kolidować z zajęciami dydaktycznymi.
Warunkiem odbycia obowiązkowych studenckich praktyk zawodowych jest spełnienie przez studenta/kę wymagań określonych w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, w szczególności poddanie się weryfikacji w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz przedłożenie informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonych przestępstw, a w przypadku studentów będących cudzoziemcami albo zamieszkujących w ciągu ostatnich 20 lat w innych państwach niż RP również złożenie dodatkowych oświadczeń, a także informacji z rejestrów karnych innych państw wraz z tłumaczeniami przysięgłymi. Niespełnienie wymagań określonych ww. ustawą uniemożliwi odbycie obowiązkowych studenckich praktyk zawodowych, a w konsekwencji ukończenie studiów.
Wybrane przedmioty
- Dziedzictwo kulturowe
- Podstawy komunikacji masowej
- Podstawy komunikacji międzykulturowej
- Podstawy komunikacji niewerbalnej
- Podstawy komunikacji zawodowej (wstęp do public relations)
- Sprawności komunikacyjne (drugi język nierodzimy)
- Sprawności komunikacyjne (język angielski)
- Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne
- Wstęp do ekolingwistyki
- Wstęp do teorii wizerunku
- Wstęp do semiotyki ogólnej i stosowanej
Szczegółowy plan studiów jest dostępny na stronie internetowej Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskich (zakładka 'Studenci' > 'Plany studiów') oraz w witrynie 'Sylabus UAM' (Wydział Neofilologii > kierunek 'Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna', studia drugiego stopnia, studia stacjonarne).
Informacje dot. studiów są również dostępne na Fb Zakładu Ekolingwistyki i Komunikologii.
Kompetencje absolwenta
- Pogłębiona wiedza w zakresie komunikacji wizerunkowo-mediacyjnej.
- Sprawności komunikacyjne w zarządzaniu zasobami językowo-niejęzykowymi.
- Umiejętności sprawnego komunikowania się podczas publicznych wystąpień również z użyciem prezentacji multimedialnych.
- Umiejętności w dwóch językach nierodzimych – języku angielskim i drugim języku nowożytnym (do wyboru).
- Umiejętności samodzielnej analizy, wyciągania wniosków oraz argumentowania.
- Umiejętności pracy w zespole.
Perspektywy zawodowe
- Praca w urzędach i agendach europejskich
- Pracownik biura karier w szkole wyższej
- Praca edytorska w wydawnictwach
- Doradca ds. reklamy i promocji
- Pracownik public relations
- Pracownik instytucji kulturalnych i oświatowych (organizacja i promocja wydarzeń kulturalnych, kierownik placówki oświatowej, np. szkoły j. obcych)
- Doradca mediów ds. rozwoju świadomości ekologicznej współczesnych Polaków