Opis kierunku
Absolwent posiada rozszerzoną i pogłębioną interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk o Ziemi i środowisku, geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej oraz nauk o zarządzaniu i jakości (w tym zagadnień ekonomicznych i prawnych związanych z działalnością w sektorze usług turystyczno-rekreacyjnych). W zależności od wybranej, sprofilowanej ścieżki studiów absolwent posiada zaawansowane kompetencje w zakresie następujących modułów: zarządzanie w turystyce, turystyka międzynarodowa, turystyka dostępna, nowe technologie komunikacyjno-informacyjne (ICT) w turystyce, ponadto grupa przedmiotów prowadzonych w języku angielskim. Dzięki szerokiemu spektrum zdobytej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych łatwo podejmuje pracę także w innych sektorach gospodarki w Polsce i za granicą.
Wybrane przedmioty
-
Planowanie turystyczne
-
Produkt turystyczny
-
Kreatywne myślenie
-
Systemy rezerwacyjne usług turystycznych
-
Programowanie wycieczek zagranicznych
-
Przedsiębiorczość w turystyce
-
Regiony turystyczne wybranych państw
-
Socjologia podróży
Kompetencje absolwenta
-
Wykorzystuje nowe technologie w turystyce.
-
Posługuje się w sposób komunikatywny co najmniej dwoma językami obcymi.
-
Planuje, organizuje i realizuje wyjazdy krajowe oraz zagraniczne, bazując na umiejętnościach nabytych podczas ćwiczeń terenowych.
-
Samodzielnie i efektywnie podejmuje decyzje, kreatywnie rozwiązuje złożone problemy.
-
Zarządza działalnością w sferze turystyki i rekreacji.
-
Posiada umiejętność współpracy i kierowania zespołami ludzkimi, organizuje i moderuje spotkania.
-
Prezentuje zagadnienia branżowe w języku polskim oraz w językach obcych.
Perspektywy zawodowe
-
Stanowiska managerskie m. in. w instytucjach kultury, związanych z ochroną środowiska przyrodniczego; obiektach noclegowych
-
Branża MICE, ICT
-
Jednostki samorządu terytorialnego, organizacje i stowarzyszenia turystyczne
-
Firmy zajmujące się consultingiem dla branży turystycznej
-
Prowadzenie własnej działalność gospodarczej